• Akvarietillbehör & Fiskfoder Online – Trygga och snabba köp
Fri frakt från 499:- ✔︎ Vi skickar inom 24h ✔︎ Säkra betalningar ✔︎

Köpvillkor – Aquahobby.se

1. Om Aquahobby.se

Företaget har sitt säte i Svenljunga.
Postadress: Lövgatan 9.
För kontakt: [email protected]. Ange ditt ärende och dina kontaktuppgifter så återkommer vi inom kort.

2. Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen hittar du uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransinformation.

  • Kontrollera gärna din skräppost om du inte fått någon bekräftelse.
  • Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via [email protected].

3. Leverans

  • Vi skickar alla lagerförda varor inom 24 timmar.
  • Normala leveranstider: 1–3 arbetsdagar. Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndag.
  • Beställningsvaror levereras inom 3–5 arbetsdagar. (förutsatt att varan finns hos leverantören)
  • Om förseningar uppstår utan att vi meddelat dig om längre leveranstid, kontakta oss via e-post.

4. Ej uthämtat paket

  • Paket hos PostNord-ombud ligger kvar i 7 dagar. Om paketet inte hämtas skickas det tillbaka och räknas som outlöst.
  • För ej uthämtade paket debiteras en avgift som täcker fraktkostnader och returfrakt, minst 150 SEK.
  • Om paketet går i retur och du önskar nytt utskick, kontaktar du kundtjänst och betalar avgiften + eventuell ny frakt.
  • Om du ångrar dig efter att paketet skickats måste det hämtas ut och returneras till oss. Ej uthämtade paket debiteras enligt ovan.

5. Priser

  • Alla priser anges i SEK och inkluderar 25% moms.
  • Vi reserverar oss för prisändringar från leverantör, feltryck eller felaktigheter. Vi förbehåller oss rätten att justera priset.

6. Ångerrätt

  • Du har lagstadgad 14 dagars ångerrätt från mottagandet av varan.
  • För att ångra köpet måste du meddela oss via [email protected]. Ange namn, adress, e-post, ordernummer och vilka varor det gäller.
  • Produkterna ska returneras omedelbart och senast inom 14 dagar från meddelandet. Kunden står för returfrakt. Produkterna bör skickas välpaketerade och i originalförpackning.
  • Vi kan dra av värdeminskning för använda eller skadade produkter.

Ångerrätten gäller inte för:

  • Förseglade produkter som brutits, av hälso- eller hygiensskäl.
  • Varor som snabbt kan försämras (ex. växter).

Exempel på produkter där ångerrätten inte gäller om förseglingen är bruten:

  • Pumpar & filter
  • Doppvärmare
  • Värmemattor
  • Inredning

7. Reklamation och klagomål

  • Alla produkter besiktigas innan leverans. Skadade eller felaktiga produkter åtgärdas kostnadsfritt enligt gällande konsumentskyddslagstiftning.
  • Kontakta oss innan retur av defekt vara.
  • Reklamation ska göras omedelbart efter att felet upptäckts.

Så går du tillväga:

  1. Skicka felbeskrivning till [email protected] med namn, adress, e-post, ordernummer och beskrivning av felet.
  2. Om vi inte kan åtgärda felet återbetalas beloppet enligt lag.
  3. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  4. Vi kan neka reklamation om varan inte är felaktig enligt konsumentskyddslagen.

8. Ansvarsbegränsning

  • Vi ansvarar inte för indirekta skador som uppstår på grund av produkten.
  • Vi ansvarar inte för förseningar eller fel på grund av omständigheter utanför vår kontroll (t.ex. naturkatastrofer, strejk, krig, myndighetsbeslut, leverantörsfel).
  • Vi tar inte ansvar för ändringar på produkter som leverantören genomfört.

9. Produktinformation

  • Vi reserverar oss för tryckfel och slutförsäljning.
  • Bilder kan avvika från produktens faktiska utseende p.g.a. bildskärm och fotokvalitet.

10. Cookies

  • Webbplatsen använder cookies för funktionalitet och statistik.
  • Du kan själv ställa in webbläsaren att neka cookies.
  • Mer information finns hos Post- och telestyrelsen (PTS).

11. Personuppgifter (GDPR)

  • Vi behandlar endast nödvändiga uppgifter för beställning och marknadsföring.
  • Vi säljer eller vidareger aldrig uppgifter utan rättslig grund.
  • Information kan delas med:
    • Betalleverantör (Klarna) för betalning och skydd mot bedrägeri.
    • Fraktbolag (DHL, PostNord) för leverans.
    • Nyhetsbrev (om prenumeration) för marknadsföring.
  • Du har rätt till:
    • Tillgång till dina uppgifter
    • Rättelse av felaktiga uppgifter
    • Att bli glömd (radering) med vissa undantag
  • Vi skyddar dina uppgifter med SSL/TLS och industristandarder.

12. Ändringar av villkor

  • Vi förbehåller oss rätten att ändra villkoren. Ändringar publiceras på webbplatsen. Villkoren anses accepterade vid order eller besök.

13. Tvist och lagval

  • Tvister som inte kan lösas med kundtjänst kan prövas av Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) eller motsvarande organ.
  • För kunder i andra EU-länder finns möjligheter via EU-kommissionens plattform för tvistlösning: https://ec.europa.eu/consumers/odr
  • Svensk lag gäller vid tolkning och tillämpning av dessa villkor.